Za jakým účelem a v jakém rozsahu jsou mé osobní údaje zpracovávány?
GDPR detailněji upravuje povinné informace poskytované ze strany správců a zpracovatelů osobních údajů subjektům údajů a jejich práva. Vaším právem je před zpracováním vašich údajů získat informace o tom, zda a za jakým účelem a v jakém rozsahu jsou osobní údaje zpracovávány a komu jsou zpřístupněny v registrech BRKI, NRKI, REPI a ELIXIR. Základní informace o zpracování osobních údajů získáte v Informačních memorandech jednotlivých registrů, které zároveň obsahují informace o vašich dalších právech a možnostech jejich uplatnění.
Informační memorandum BRKI Informační memorandum NRKI Informační memorandum REPI Informační memorandum ELIXIR
Jak se ke svým informacím dostanu?
Informace o osobních údajích, které jsou o vás v registrech vedeny, získáte ve formě Kopie zpracovávaných osobních údajů prostřednictvím Klientského centra, které provozuje
společnost CRIF – Czech Credit Bureau, a.s. Při podání žádosti:
- prostřednictvím datové schránky obdržíte Kopie zpracovávaných osobních údajů zpět do schránky, z níž jste žádost odeslali.
- e‑mailem, obdržíte Kopii zpracovávaných osobních údajů zpět do schránky, z níž jste žádost odeslali. V tomto případě, je však nutný elektronický podpis. Pokud jím nedisponujete, bude vám Kopie zpracovávaných osobních údajů zaslána zpět prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.
- poštou odesíláme Kopii zpracovávaných osobních údajů zpět e‑mailem, z toho důvodu musí být žádost opatřena úředně ověřeným podpisem. V případě scházejícího úředně ověřeného podpisu vám bude Kopie zpracovávaných osobních údajů zaslána zpět poštou zdarma.
- vyplněním formuláře v klientské zóně portálu kolikmam.cz, pokud jste jejím registrovaným uživatelem, bude Kopie zpracovávaných osobních údajů zaslána elektronicky
na vaši registrovanou e‑mailovou adresu.
Ve formuláři žádosti je nutné vyplnit všechny požadované identifikační údaje z důvodu jednoznačné identifikace žadatele.
Kopie zpracovávaných osobních údajů vám bude vydána v zákonné lhůtě 30 dní od podání žádosti bezplatně. Kontaktní údaje naleznete ZDE.
Mé informace nejsou správné, co mohu dělat?
Vaším právem, a zároveň i zájmem správců osobních údajů zpracovávaných v registrech a také provozovatelů registrů, je přesnost zpracovávaných osobních údajů. Proto máte právo při zjištění nesrovnalostí požádat o opravu zpracovávaných osobních údajů a s ní spojené právo na omezené zpracování nesprávných či neaktuálních údajů do doby provedení opravy. Vaše další práva, jako je právo vznést námitku, právo na výmaz osobních údajů nebo právo podat stížnost jsou podrobněji popsány v Informačních memorandech registrů. Podání žádosti o uplatnění dalších uvedených práv se řídí stejnými pravidly jako žádost o Kopii zpracovávaných osobních údajů.
Koho mohu kontaktovat?
Každý z registrů má v souladu s GDPR jmenovaného pověřence pro ochranu osobních údajů, na kterého se můžete obrátit, pokud se vám nepodařilo váš požadavek uspokojivě vyřídit v Klientském centru. Pověřence můžete kontaktovat elektronicky na těchto adresách: