Otázky a odpovědi

V BRKI jsou kromě identifikačních osobních údajů klienta (tj. jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, místo a země narození a adresa) také informace vypovídající o tom, zda mezi klientem a bankou dojde či došlo k uzavření, případně neuzavření smluvního (úvěrového) vztahu. Dále osobní údaje o finančních závazcích klienta, které vznikly, vzniknou nebo mohou vzniknout vůči bance, tj. počet existujících úvěrových smluv, výše jednotlivých úvěrů a splátek, historie splácení těchto závazků, informace o zajištění závazků a podobně.
BRKI také obsahuje údaje o tom, zda právě žádáte o nějaký úvěrový produkt. Informace jsou v BRKI uchovány po celou existenci úvěrového produktu a následně pak po dobu 4 let po jeho ukončení. Pokud požadovaná smlouva mezi Vámi a bankou nebyla uzavřena, je tato informace uchována v BRKI po dobu 1 roku ode dne podání Vaší žádosti o uzavření příslušné smlouvy.
Ke každé fyzické či právnické osobě jsou v registrech kromě základních identifikačních údajů, jako jsou jméno, rodné číslo/identifikační číslo a adresa, uvedeny také informace o tom, jaký typ produktu využívá a jak a kolik fyzická či právnická osoba splácí nebo v minulosti splácela. Konkrétně je to údaj týkající se počtu úvěrových smluv, výše částek jednotlivých úvěrů a výše pravidelných splátek.
Součástí informací je i historie splácení těchto závazků a informace o jejich zajištění. V registru je tak vedena i tzv. pozitivní úvěrová historie – tj. údaj o tom, že klient splácí řádně a včas. Registr dále obsahuje údaje o tom, zda daná osoba právě nežádá o nějaký úvěrový produkt.
Pokud se zaregistrujete do portálu, máte online přístup ke všem výpisům a službám. Vše můžete vyřídit jednoduše z pohodlí domova nebo kanceláře.
Na obzoru se vzdouvá už třetí vlna Milostivého léta. Zatímco první dvě – loňská a předloňská – nabízely odpuštění úroků a penále z dluhů u státních či veřejnoprávních institucí, které byly vymáhány soudními exekutory, tak ta letošní se bude vztahovat na nezaplacené daně a sociální pojištění. Tento…
Při prohlížení nabídek e‑shopů se občas stávalo, že k uzavření smlouvy – a tedy k závazku zaplatit – došlo nechtěně kliknutím na tlačítko, které se tvářilo jen jako registrace či nezávazná objednávka. Následně vznikaly nepříjemné dohady, zasíláno bylo nevyžádané zboží a urgována platba za něj. Tomu…